Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Félelmek, érzések - pánikbetegség

2011.07.22. 12:23 bioCsili

Nem könnyű pánikbetegnek lenni. A bennünket ért stressz, negatív események, rossz párkapcsolat, munkakörülmény vagy családi háttér, bármi előhozhatja agyunk eme képzelgéseit, amivel nem tudunk mit csinálni, csak sodródunk és alig várjuk hogy vége legyen.

Több éve kezdődött nálam ez a dolog, Édesapám elvesztése után. 22 éves voltam amikor hirtelen meghalt, fel sem fogtam, hogy nincs többé. Az első tünetek egy fél év múlva jöttek elő. Félelem a gyomorba, összerándult a testem, rázott a hideg, vert a víz, homályosan láttam, fájt a tarkóm, gyorsabban vert a szívem. Nem tudtam mi lehet, arra gondoltam biztos csak leesett a vércukrom. Majd amikor sűrűsödött a "roham" és amúgy is egyre rosszabbul éreztem magam, elmentem a háziorvoshoz aki azt mondta, hogy valószínűleg pánikroham. Nem csodálkozott, hiszen egy komoly trauma után ez normális. Felírt 0,25-ös xanaxot, amit ha jött a roham egy felet bevehettem belőle. Nagyjából semmekkora adag nem volt, így gondolom a placebo hatás is igen erős lehetett azokban a percekben, hogy egy fél óra után jobban lettem. Ezt, ahogy észrevettem letettem a gyógyszert egészen a pénztárcámba, hogyha mégis bármi van, vagy nem tudok uralkodni a pánikon, majd bekapom. Szerencsére erre nem került sor soha többé. A rohamok mégsem csökkentek, sőt volt hogy újabbak jöttek. Féltem a liftben a bezártságtól, hogy beragadok. A váratlan eseményektől. Nem néztem hiradót hogy ne halljak rossz híreket. Nem ültem repülőre, volt hogy buszra sem mertem szállni csak a ház körül mászkáltam és még ott sem éreztem jól magam, egyedül csak otthon. Majd elkezdtem alternatív megoldásokkal segíteni a lelkemet, az idegeimet, így voltam kineziológusnál, jógán mely terápiákkal valamelyest jobb lett a helyzet.

Sajnos rá pár évvel (4,5) elveszítettem Édesanyámat is, így a pánikbetegségem újra felerősödött, talán még jobban is mint előtte. Nem mondom, hogy kiméletes dolgok történtek velem, ezért a történtek után méginkább próbáltam kezembe venni az életem, és segíteni magamon, mert ebben senki más nem tudott, erre rájöttem már korábban.

Sok egyéb alternatív módszer mellett (pl,pránanadi, családállítás, önfejlesztő kurzus, lélekszerelés - melyek mind egytől egyik segítették a szellemi fejlődésemet és pozitív hatással vannak az életemre - a végső győzelmet a pánikbetegség felett a MAKROBIOTIKA hozta meg!

Sosem gondoltam volna, ha változtatok az étkezésen, az ilyen hatással lesz a testemre, lelkemre egyaránt. Már rövid idő után éreztem, hogy a gyógyszer ami a pénztárcámban lapult, kidobhatóvá vált. Mosolyogtam és megköszöntem neki a biztonságérzetet, amit adott éveken át mielőtt végső búcsút vettem tőle. 

Egyre kevésbé féltem a liftben, 10 hónap makrózás után egyedül repülőre ültem és nem is akárhová mentem, mint Amerikába... Nincs klausztrofóbiám, a korábbi gombától való félelmem (hogy mérgező) szintén elmúlt, visszatért belém az erő, a magabiztosság, szilárd lábakkal álltam újra a földön két lábbal és kijelenthetem mostmár NEM FÉLEK!

Ez nagy szó! Óriási! A csoda, amit a kiegyensúlyozott étkezéssel elértem, a gyógyitalokkal, és ételekkel melyek mindegyike kész csoda, pozitívan változtatott a habitusomon, legyőztem vele a pánikbetegséget, folyamatosan javuló tendenciát mutat az endometriozisom, elmúlt az allergiám ami kb 6 éve kínzott minden nyáron....és ezek "csak" a testi tünetek egy része, amik pozitívan változtak. Még sorolhatnám mennyi mindenre jó a makrobiotika, ez az életszemlélet, amelynek annyi mindent köszönhetek!

Elsősorban az, hogy én tudok segíteni magamon, senki más. A tüneteket más tudja kezelni, de az okot, az alapproblémát nem szünteti meg. Hogy ha teszek magamért, annak van eredménye! Méghozzá pozitív! Csak kitartás kell, akarat és az, hogy tudjuk, magunkért tesszük nap mint nap és a családunkért! Akiknek lopva ugyan, de becsempésszük a falatokat, melyek az ő egészségükre is pozitívan hatnak.

Kérlek ha van hasonló tapasztalatotok a makrobiotikával vagy egyéb életmóddal, osszátok meg velem! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr743088804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doridia 2011.07.25. 21:35:13

Nagyon örülök, hogy sikerült megtalálni a gyógymódot! :)) Olyan jó volt olvasni, hogy már jól vagy!
Nagyon sajnálom, hogy ilyen sok megpróbáltatáson kellett átmenned. Picit át is érzem a helyzeted, mert nekem sem élnek a szüleim, a Tesómat kicsi korától fogva neveltem és voltak hasonló nehéz periódusaim és tudom, milyen nehéz felállni innen. :( De neked sikerült! :)
Nekem a makrobiotika úgy segített, hogy az allergiámat szüntette meg, a havonkénti herpeszem nem jelentkezik csak évente egyszer és a gondolkodásmódomban is látok változásokat. Én túl parás természet vagyok, képes vagyok mindent túldimenzionálni, hogy a jó megoldást megtaláljam, végül persze mindig rosszul sült el. Most nyugodtabb vagyok, hogy így étkezem és kiegyensúlyozottabb. :) Remélem a blogod által sokat választják ezt az utat és megtapasztalhatják milyen jó dolog ez az életforma! :)
süti beállítások módosítása