Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Tisztító ételek

2011.10.19. 21:28 bioCsili

Még a menükről nem írtam sokat..de azt elmondhatom, hogy minden nap eszünk valami tiszítót.

Shitakét a levesbe, jégcsapretket norival, árpát vagy hatomugit az ebédhez, leveles zöldet párolva vagy blansolva minden étkezéshez... nagyon jól össze vannak állítva a menük! Mindegyik után elégedettséget érzek és egyáltalán nem kívánom az édességet.

Vasárnap elhatároztam, hogy nem eszem édességet csak nagyon minimálisan, hogy segítsem a gyógyulásom és a tisztulásom. Így 3 napig nem ettem semmit. Ma délután vettem észre, mennyire nem hiányzik... este volt egy holtpont, mert azukibab desszert volt a vacsora után, de megkóstoltam túl édesnek talátam így nem ettem meg. (pedig hogy kívántam az azukit) A szálláson Linda az olasz lány főzte a vacsorát és megkínált egy kevés rizsdesszerttel mandulával és egy kiskanálnyi baracklekvárral. Ennyit ettem csak. Egyáltalán nem volt édes, kb olyan volt mint a makrós táborban, :-) aki ott volt az tudja... Ezzel csak arra szeretnék rávilágítani, mennyire számít az, hogy az étkezés kiegyensúlyozott legyen. A túl sok só (tamari, shoyu, miso) sült yang ételek fogyasztása után kívánni fogjuk a jint..édeset. 

Szinte minden étkezésünkhöz van sütőtök ami édes. De még milyen édes.... különböző formában készítik...leves, nishime stb, de mindig ott van és mennyei finom. Otthon nem kaptam még ilyen finomat sehol. Viszek is haza magot, és tavasszal elvetjük..hátha megmarad. 

Az itt töltött 3.5 nap alatt annyi új információt hallottam, hogy a füzetem 1/3 része már tele van. A legfontosabbak Adelbert és Horriah Order of the Universe órái, melyek igen elgondolkodtatók. Az Univerzum törvényei...There is no good or bad! Follow your dreams! Question yourself! Be curiuous!

...nincs jó vagy rossz! kövesd az álmaidat! Kérdezz! Legyél kíváncsi! Ez egy állapot, most ebben és ebben vagyok, na jó, de miért?! 

Szerintem ez a legnehezebb része a makrobiotikának. Főzni előbb-utóbb megtanul az ember... de hogy a szemléletet is elsajátítsa... és az alapján élje az életét, na ahhoz már idő, türelem és kitartás kell amit egy életen át tanulunk, hiszen minden változik...ahogy mi úgy a körülmények is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr223316134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása