Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Március 10 nyílt nap - Epres rizspuding recepttel

2012.03.11. 10:28 bioCsili

Szombaton nyílt napunk volt a Kushi Intézetben, melyen most vettem részt először. Pénteken óriási készülődésben voltunk, feltöltöttük a hűtőt tortákkal, pitékkel, sütöttünk sütiket, snack-eket, sós harapnivalókat. Vagyis mindezeket én csináltam. :-) Reggel 8-tól délután 4-ig készítettem két tálca muffint, egy epres tofutortát, egy rizstortát, rizsdesszerteket lekvárral, brownie-t, és két torta alapot. Asszem ennyi.... :-)

Majd mentem Karinhoz este, hogy segítsek neki főzni-sütni a szombati rendezvényre, amihez cateringet (étel készítést, szállítást) vállalt. Hááát, jól bevállaltam ezt a pénteket és a szombatot. Kicsit elszámoltam magam a munkával. Olyan fáradtan estem ágyba péntek éjfélkor, nagyjából 13 óra sütés-főzés után, mint akit fejbe vágtak. A lábaim annyira fájtak hogy csak na. Szombaton újra egész nap álltam és dolgoztam, hiszen a nyílt napra nagyon sok érdekődőt vártunk, a szokásos törzsvendégék mellett. Akkora pörgés volt 11-től fél 3-ig, hogy egy percre sem tudtam megállni. A vendéket, szinte mindent megvettek...ez annyira jó érzés. Amikor csinálsz valamit, majd látod, mennyire tetszik az embereknek és viszik mint a cukrot! :-)

Zárás után este 6 körül értem haza, amikor is hálás köszönettel gondoltam Karinra, aki csomagolt nekem kóstolót az esti főzésünkből. Készítettünk egy korianderes sárgarépakrémlevest, bulgurt zöldségekkel, tonhalsalátát, óriástálca almáspitét, tofurkémet, hummuszt és kifőztük a tésztát. Ez volt a péntek esti program kb 25 főre, Karin folytatta szombaton a tésztaszósszal, (wokos zöldségek, tofuval), ment a kenyérért, és befejezte a díszítéseket. Asszem ennyit főztünk, de már nem vagyok benne biztos, úgy összefolynak a napok, ételek... :-)

Szóval hálás voltam nagyon, hogy volt vacsorám, mert kaptam a répakrémlevesből a bulgurból és a tofuszószból is.

Nagyon érdekes volt, hogy két ilyen nap után rettentően ízlett az étel hidegen... ok, hogy egy krémleves jó hidegen is (nem hűtőből, csak úgy szobahőmérsékleten) de ez most szerintem azért esett ilyen jól kifejezetten, mert túl jang volt az állapotom. A sok munka, álló, fizikai, aktív a kicsi konyhában, stressz, idő, kapkodás...stb, ez mind nagyon jangizálja az embert, erre jól esik egy kis jin, hideg leves, zuhany, szél, levegő, ami ezt kompenzálja. Hisz a testünk fel van melegedve, pörögve így azt jó lehűteni egy kicsit. Így ha hidegen ettem és rettentően jól esett, persze egy langyosvizes zuhany után.

Mivel egy ilyen két nap után meg kellett jutalmaznom magam, készítettem egy nagyon finom desszertet, amelynek a receptjét most megosztom Veletek:

Epres rizspuding ala Csilla :-)

1/2 cs barnarizs
1/2 cs édesrizs
1/2 cs szárított gesztenye
4 db aszalt sárgabarack
2 kanál szárított alma
csipet só
1/2 kiskanál vaníliapor
1/2 citrom reszelt héja
3 ek amazake
1/2 mochi
3 cs víz

Eperlekvár (egyéb cukor és tartósítószermentes) melyet a Diótörőnél lehet nagyobb választékban kapni.

A rizseket a szárított gesztenyét az apróra vágott aszalt barackot és a szárított almát csipet sóval felteszem kuktába főni 45 percet. Miután kész és elment nyomás alól a kukta, kinyitom és hozzákeverem a vaníliát, a reszelt citromot az amazakét és a kockára vágott mochit. Főzöm, amíg a mochi elolvad kicsit fedővel majd kis tálakba teszem és egy kiskanál eperlekvárt és szárított almakockákat teszek a tetejére.

Isteni finom! :-)

 



 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr154309037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása