Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

• bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Szardínia - az olasz Paradicsom

2012.09.24. 12:50 bioCsili

Ha arról kellene írnom milyen Sardínia.... egy szóban annyit mondanék, hogy varázslatos! De ehhez kevés egy szó. Eddigi legcsodálatosabb hely, ahol valaha jártam. Thaiföldnél mindenképp szebb, de megkockáztatom a Maldív-szigeteken is túltesz, pedig nem jártam még ott, csak képeken láttam.

2012-09-17 17.33.13.jpg

A tenger égszinkéktől, smaragdzöldig változik, a homok hófehér, a víz kristálytiszta, a természet pedig gyönyörű. A hegyek óriások, szerpentines kacskaringós utak, borvidékek, sűrű aljnövényzet, vörösen izzó sziklás partok ls homokos strandok váltják egymást. Itt megvan minden ami kell.

Lehet búvárkodni, hegyet mászni, a parton heverészni, kirándulni, finomakat enni és inni, belekukkantani a szárdok és az olaszok hétköznapjaiba, mert olyan kedvesek és közvetlenek, mint sehol máshol.

2012-09-18 14.51.17.jpg

Az idő szeptemberben még nagyon kellemes egész Olaszországban, a reggelek már hűvösek, de kb 10 órától 28-30 fok van egész nap, felhő szinte nincs is az égen, pici szél néha fúj, ami pont kellemes és estére ahogy lemegy a nap kell csak újra hosszú ujjút húznunk, addig lehetünk strandruhában kényelmesen.

Szállást foglaltunk ugyan itthonról egy agriturismo-ban, helyi vendéglátóknál vidéken, de végül azt lemondtuk és a tengerparton kerestünk szállást. A reptéren bereltünk egy kis Fiat 500-ast, ami nagyjából minden második autó Szerdínián, és azzal jártuk be a környéket. Ahogy odaértünk az emailben leegyeztetett szállásunkhoz rájöttünk, hogy inkább megnéznénk először a tengernél, mert nem volt nagy tumultus sehol sem, gondoltuk biztosan találunk szállást. Az a másik, hogy a neten előre 70 euro/éj két főre, helyben pedig csak 50 lett volna egy másik agriturismoban. Tehát, nem érdemes foglalni...A parton pedig hamar találtunk egy kiadó apartmant, úgy, hogy a szomszédokhoz csöngettünk nem tudnak-e valamit a környéken.

A ház a tengerre nézett, 3 hálószobás óriásapartman, hiába csak ketten voltunk ezt választottuk mert még így is olcsóbb volt mint az agriturizmo, 300 euro volt 5 éjszakára. A szeptember már ilyen...míg nyáron van hogy 800 euroért adják ki (júli-aug) ez szeptemberben már jóval kedvezőbb.

2012-09-18 12.23.55.jpg

Az első utunk a közeli Auchan-ba vezetett hogy tisztítószereket és ágyneműt, törölközőt vegyünk mert ezzel nem készültünk. Zöldségeket és bio élelmiszereket is ott tudtunk vásárolni mert míg a kontinensen nagy bio-őrület van, itt nem láttunk egy speciális bioboltot sem. De az Auchan teljesen jól fel volt szerelve.

Reggel és este általában főztem és a teraszon vacsoráztunk. Napközben pedig helyi kis éttermekben ettünk finom tésztákat, salátákat, és 1-1szer pizzát is.

A sok tészta és lisztes természetesen érezhetővé vált, ezért itthon egy ideig elfelejtem mindkettőt. Az úszás a tengervízben viszont csodákat tesz. Nagyon mázlisták hogy mennyi tengerük van. Az úszás maga számomra olyan ami jól megmozgat mindenhol, de jótékony hatását kifejezetten érzem az alhasi szervek körül és jót tesz a bőrnek is.

A víz hőmérséklete nagyjából az uszodavízhez hasonlítható már szeptember közepén, de csak először tűnik hidegnek, amikor már benne van az ember és úszik, mozog, nagyon kellemes. A nap melege pedig jól felmelegít utána

Ha tehetitek, még napfürdőzzetek a hideg téli napok előtt, hisz nemrég beköszöntött az ősz. És ha tervezitek a jövő évi nyaralást, gondoljatok erre a gyöngyszemre is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.